Błąd
  • XML Parsing Error at 1:395. Error 9: Invalid character
  • XML Parsing Error at 1:174. Error 9: Invalid character
  • XML Parsing Error at 1:395. Error 9: Invalid character
FAQ
  1. Co to jest Pilates?
  2. Co czyni Pilates tak wyjtkowym w porwnaniu z innymi metodami wicze?
  3. Jeli jeszcze ani razu w yciu nie wiczyem, to czy Pilates jest te dla mnie?
  4. Jaka jest rnica pomidzy Jog a Pilatesem?
  5. Czy Pilates ma te drug, "duchow" twarz tak, jak ma np. Joga?
  6. Jeli zaczn uprawia Pilates to jakich korzyci mog oczekiwa?
  7. W co mam si ubra na zajcia?
  8. Jak czsto powinnimy wiczy?
  9. Jak dugo czeka si na pierwsze efekty?
  10. Czy jest rzeczywicie moliwe, aby uzyska szczup sylwetk w 6 tygodni?
  11. Czego mog oczekiwa po pierwszych wiczeniach lub zajciach indywidualnych?
  12. Ile lekcji w tygodniu powinnam wykupi?
  13. Czy uprawianie Pilatesa nie "kci" si z uprawianiem innych dyscyplin sportowych?
  14. Czy Pilates jest tylko dla tancerzy?
  15. Czy Pilates jest skuteczn form rehabilitacji?
  16. Jestem w ciy. Czy mog wiczy Pilates?
  17. Czy uprawianie tych wicze podczas ciy jest bezpieczne?
  18. Czy Pilates pomaga na bl plecw?
  19. A co z osteoporoz?
  20. Czy Pilates le wpywa na stawy?
  21. Czy Pilates jest bezpieczny dla zdrowia?

1. Co to jest Pilates?

Pilates to zestaw specjalistycznych wicze, ktre wykonuje si na macie "Matwork", bd te przy uyciu specjalnie do tego celu zaprojektowanych przez Josepha Pilatesa, przyrzdw. Pilates to kombinacja baletu, jogi, medytacji zen oraz staroytnych - greckich i rzymskich wicze. To wiczenia, ktre angauj nie tylko ciao, ale rwnie umys. Wyduaj i wzmacniaj minie; wprowadzaj harmoni, relaksuj i napeniaj energi! Jedyn rzecz jakiej "nie daj" to efektu zmczonego serca. Po prostu oszczdzaj je. Jednak nie trzeba wierzy tym, ktrzy mwi, e przy tych wiczeniach nie wyciniemy z siebie "sidmych potw", bo kiedy tylko "przebrniemy" przez program dla pocztkujcych to Pilates stanie si naprawd "cik prac". Ale przecie o to wanie chodzi.

2. Co czyni Pilates tak wyjtkowym w porwnaniu z innymi metodami wicze?

Jednym z takich czynnikw s przyrzdy do wicze zaprojektowane przez Josepha Pilatesa. Uywajc zwykych przyrzdw do fitness masz wraenie, e pchasz na okrgo kawaek metalu. Natomiast z aparatami Pilates, przesuwasz, rozcigasz, skadasz, rozcigasz, zwijasz, naciskasz itd. i masz wraenie, e to one dostosowuj si do Ciebie, a nie Ty do nich. Oczywicie przyrzdy do wicze Pilates nie s tymi samymi, jakimi wiczysz w swoim klubie fitness, ale aparatami, ktre wykorzystuj zwikszenie i zmniejszenie oporu spryn, ktry jest wytworzone przez koncentryczne i decentryczne obcienie, ktre jest optymalne dla wzmocnienia mini. Wszystko to sprawia, e czujesz si podczas wicze komfortowo! Projekty Josepha Pilatesa s genialne. Analizujc gam wicze mona rozpozna ruchy zapoyczone z taca, jogi, wicze wojskowych i gimnastyki. Nacisk kadziony jest na wykonanie tylko od 5 do 10 powtrze kadego wiczenia, w bardzo precyzyjny i kontrolowany sposb, przy odpowiednim oddychaniu.

3. Jeli jeszcze ani razu w yciu nie wiczyem, to czy Pilates jest te dla mnie?

W tym przypadku mona powiedzie, e nie masz jeszcze adnych zych nawykw, ktre przeniose z innych dyscyplin, a ktre powinno si wyeliminowa. Instrukcje, ktre otrzymasz od nauczyciela Pilates, bd tak opracowane, e nigdy nie zostaniesz poproszony o wykonanie nowego wiczenia, a do momentu, w ktrym Twoje ciao bdzie na to gotowe. Zanim przesuniesz si na wyszy poziom trudnoci, bdziesz musia najpierw wzmocni si fizycznie i zrozumie mechanizm i mechanik proponowanych wicze. Nie znaczy to, e bdziesz wykonywa tylko 2 wiczenia podczas caego treningu, ale wkrtce zrozumiesz, e istnieje cay proces i rytm, w jakim wszystkie wiczenia s wykonywane. Kade wiczenie przygotuje Ci do nastpnego. Bdziesz rozgrzany i przygotowany do nastpnego. Dodatkowo istniej rne modyfikacje do tego programu i w zwizku z tym nie bdzie przymusu wykonywania takiego samego programu jak pozostali czonkowie grupy. I to by moe pomoe tym mniej cierpliwym w kontynuowaniu treningw.

4. Jaka jest rnica pomidzy Jog a Pilatesem?

Pilates w duej czci jest podobny do Jogi, gwnie dlatego, e Joseph Pilates poznawa wschodnie "formy " ruchu i zastosowa je w swojej metodzie. Podobiestwa to nacisk na gboki oddech, dugie i agodne ruchy, ktre relaksuj i wyduaj minie. S oczywicie i zauwaalne rnice. Niektrzy uczniowie, ktrzy mieli okazj pozna obydwa kierunki, zauwaaj rnic w oddychaniu i sposobie wykonywania i pynnoci ruchw. W Pilates przy oddychaniu naley raczej wciga brzuch, anieli pozwoli, aby by wypeniony powietrzem. Pilates koncentruje si na ruchu. To serie rednio-dynamicznych, systematycznych, odpowiadajcych budowie anatomicznej czowieka, powtrze, w przeciwiestwie do Jogi, gdzie naley utrzymywa statyczn pozycj.

5. Czy Pilates ma te drug, "duchow" twarz tak, jak ma np. Joga?

"Duchowy" wymiar w wiczeniach Pilates zaley od nauczyciela, jak i od ucznia, ale generalnie nie, nie jest on tak "integraln" czci tych wicze, jak ma to miejsce w Jodze. W Pilates umys aktywnie kieruje ciaem. Musisz oczywicie nauczy si sucha swojego ciaa i dobrze je pozna, aby mg na nie "uwaa" i skutecznie nim kierowa. Oczywicie, moesz sprawi, e Twj Pilates bdzie tak uduchowiony, jak tylko sobie tego yczysz. Jeli chcesz, aby Twj program zawiera jak najwicej tego wymiaru, proponujemy skontaktowanie si z kilkoma trenerami i podzielenie si z nimi swoimi preferencjami, wtpliwociami. Naprawd mona by zaskoczonym otwartoci trenerw Pilates!

6. Jeli zaczn uprawia Pilates, to jakich korzyci mog oczekiwa?

Korzyci jest mnstwo. Oto kilka z nich:

  • Szczupa, wysmuka sylwetka (mniej masy - wicej swobody ruchu).
  • Korekcja wad postawy.
  • Zwikszenie Twojej siy fizycznej, stabilnoci i mobilnoci.
  • Zagodzenie kontuzji i urazw.
  • Brak obcienia dla staww.
  • Poprawa kondycji fizycznej i elastycznoci.
  • Zrwnowaenie siy i elastycznoci.
  • Zwikszenie wiadomoci Twojego ciaa.
  • Moliwo indywidualnego dostosowywania programu wicze.
  • Doskonae uzupenienie innych metod wicze.
  • Poprawa rezultatw niektrych dyscyplin sportowych takich jak golf, narciarstwo, taniec.
  • Wzmocnienie rwnowagi i koordynacji ruchowej.
  • Przeduenie modoci.

7. W co mam si ubra na zajcia?

W lune, wygodne ubranie. My rekomendujemy leginsy lub co dopasowanego, ale takiego, aby nie krpowao Twoich ruchw, umoliwiao swobodne oddychanie, skony i rozciganie. Nie ubieraj zbyt lunych, obszernych rzeczy, aby nie ogranicza instruktorowi moliwoci obserwowania jak zachowuje si Twoje ciao, jak i analizowania poprawnoci wykonywanych wicze. wiczenia pilates, tak jak jog, wiczy si na boso.

8. Jak czsto powinnimy wiczy?

Trzy razy lub wicej w tygodniu to optymalna ilo, dwa razy wystarczajca, natomiast raz na tydzie to po prostu za mao. Konsekwencja jest kluczem do osignicia rezultatw, ktre zauwaysz ju po kilku tygodniach regularnych wicze. Bdziesz szczliwa nie tylko ze wzgldu na to jak wygldasz, ale take z powodu bardzo dobrego samopoczucia.

9. Jak dugo czeka si na pierwsze efekty?

Zakadajc, e kady czowiek jest inny i inaczej reaguje na proponowane zestawy wicze, moemy zaobserwowa pierwsze efekty u jednych prawie natychmiastowo, a u innych moe upyn nawet okoo 6 tygodni zanim wystpi prawdziwe zmiany fizjologiczne.

10.Czy jest rzeczywicie moliwe, aby uzyska szczup sylwetk w 6 tygodni?

Zadaj sobie pytanie - ile czasu zajo mi uzyskanie dzisiejszej sylwetki? Sze tygodni ? To jest raczej mao wiarygodne. To ile czasu potrzebujesz, aby osign swj cel zaley od wielu rzeczy. Twj dzisiejszy wygld, stan zdrowia i kondycja fizyczna jest wynikiem uwarunkowa genetycznych, stylu ycia, typu wysiku fizycznego lub jego braku oraz iloci niewyleczonych do koca kontuzji. Biorc pod uwag Twj obecny stan musisz dodatkowo zada sobie pytanie, jak bardzo zamierzasz si do tego "przyoy". Jeli bdziesz trenowa 4-6 razy w tygodniu, to zobaczysz rezultaty bardzo szybko. Natomiast wiczc raz na tydzie niestety trzeba bdzie na nie troch poczeka. Nawet Joseph Pilates, ktry by zdecydowanie przekonany o duchowych korzyciach swojej metody, zawsze zwraca pocztkujcym uwage na to, e cierpliwo i konsekwencja w wykonywaniu wicze zgodnie z jego instrukcjami s wyznacznikami i gwarantami sukcesu.

11. Czego mog oczekiwa po pierwszych wiczeniach lub zajciach indywidualnych?

Pierwszym krokiem jest poznanie podstawowych zasad Pilatesa. Zajcia, zarwno grupowe jak i indywidualne, bd przybliay Ci podstawow metodologi w oparciu o zestaw wicze dla pocztkujcych.

12. Ile lekcji w tygodniu powinnam wykupi?

Jeli jeste osob pocztkujc i moesz sobie na to pozwoli, to idealnie dla Ciebie byoby wykupienie 2-3 lekcji indywidualnych tygodniowo, przez okres 2-3 m-cy. Jeli nie, to zalecamy intensywne kursy w grupach dla pocztkujcych - przynajmniej dwa razy w tygodniu. Taki system pozwoli Ci szybciej nauczy si i wicej zapamita, tak aby bezpieczniej i efektywniej kontynuowa wiczenia na wasn rk. Dodatkowo uatwi Ci to szybsze przejcie na poziom dla zaawansowanych. Pocztkujcy biorcy udzia w wiczeniach tylko raz w tygodniu, z powodu braku szybkich efektw, mog szybciej straci zainteresowanie t metod, a co za tym idzie strac swj czas i pienidze. rednio-zaawansowani i zaawansowani uczestnicy musz indywidualnie zweryfikowa swoje potrzeby, opierajc si na indywidualnych celach, stylu ycia i kwocie pienidzy do dyspozycji. Osoby, ktre si rehabilituj na skutek odniesionych kontuzji i urazw, powinny zastosowa podobny system jak pocztkujcy uczestnicy.

13. Czy uprawianie Pilatesa nie "kci" si z uprawianiem innych dyscyplin sportowych?

Nie moe by mowy o adnym konflikcie, a wrcz przeciwnie. Pilates dynamizuje postpy i efekty, jakie osigasz w innych obszarach Twojej aktywnoci ruchowej. Na przykad, jeli kochasz pywanie, windsurfing, bieganie, jog i oczywicie taniec to Pilates przyczyni si do podwyszenia tempa, w jakim robisz postpy w tych dziedzinach i uchroni Ci przed potencjalnymi kontuzjami.

14. Czy Pilates jest tylko dla tancerzy?

Oczywicie NIE. Pilates jest dla wszystkich i dla kadego. Uprawiaj go osoby w przedziale wiekowym od 10 do 90 lat, zarwno zdrowi, jak i z kontuzjami. S to kobiety i mczyni, sportowcy, tancerze i wszyscy entuzjaci kochajcy sport i wysiek fizyczny. I chocia metoda ta miaa wielki wpyw na spoeczno tancerzy od poowy lat 20-tych, ale nigdy nie bya specjalnie dla nich opracowywana. Joe Pilates sam nie by tancerzem i pracowa z ludmi z rnych grup zawodowych.

15. Czy Pilates jest skuteczn form rehabilitacji?

Z pewnoci tak. Wykonywanie ruchu w penym zakresie, ponowne ksztatowanie odruchw neurominiowych i ich stabilizacja - to wszystko jest fundamentaln czci tej metody. A to w poczeniu z moliwoci skupienia si podczas wicze na poszczeglnych grupach miniowych i czciach ciaa czyni z Pilates bezcenn form rehabilitacji. Oczywicie przed rozpoczciem wicze wymagana jest konsultacja z lekarzem specjalist.

16. Jestem w ciy. Czy mog wiczy Pilates?

Jeli rozpocza trening przed pierwszym trymestrem, Pilates moe bardzo korzystnie wpyn na Twoj ci. Nie polecamy jednak rozpoczynania wicze po pierwszym trymestrze. Z kolei po urodzeniu dziecka Pilates jest jedn z najbardziej korzystnych form wicze poniewa koncentruje si na kontrolowaniu mini brzucha, grzbietu i poladkw. Rekomendujemy, aby jednak przed przystpieniem do wicze zasigna opinii Twojego lekarza prowadzcego lub specjalisty.

17. Czy uprawianie tych wicze podczas ciy jest bezpieczne?

Informacje dostpne na temat wicze podczas ciy mog wprowadza duo zamieszania, a czsto s sprzeczne. Niektre zestawy wicze s cakiem odpowiednie dla niektrych kobiet, a dla innych nie. Podczas normalnej, zdrowej ciy umiarkowany wysiek jest bezpieczny dla podu, jednak nie powinien by on tak ciki i gwatowny jak zazwyczaj. Jak wiadomo wiczenia zapobiegaj ylakom, hemoroidom i blom dolnej czci plecw, nie wspominajc o polepszeniu samopoczucia i poczucia wasnej wartoci. Badania sugeruj jednak, aby nie rozpoczyna adnych nowych wicze fizycznych po pierwszym trymestrze ciy. Ponadto kobieta ciarna musi uwaa, aby zbytnio nie obcia mini brzucha. Rekomendujemy, aby przed przystpieniem do wicze, zasign opinii lekarza prowadzcego lub specjalisty.

18. Czy Pilates pomaga na bl plecw?

Bezapelacyjnie. Kombinacja wicze na pobudzenie wzrostu siy mini brzucha i mini grzbietu, zwikszenie zasigu ruchu i elastycznoci ciaa stanowi gwne elementy programu do walki z blem plecw.

19. A co z osteoporoz?

wiczenia Pilates s polecane dla osb cierpicych na osteoporoz. Speniaj one bowiem wszystkie kryteria wicze rekomendowanych dla tych osb, nie wyczajc tzw. wicze z obcieniem.

20. Czy Pilates le wpywa na stawy?

Nie. Pilates jest oglnie znany jako delikatna i przyjazna dla wiczcego forma poprawiajca kondycj fizyczn. Wiele z jej wicze moe by wykonywane bez koniecznoci przenoszenia lub podnoszenia jakichkolwiek ciarw. Naprenia s kompletnie wyeliminowane z krgosupa, barkw, wizade, kolan i innych staww.

21. Czy Pilates jest bezpieczny dla zdrowia?

Pilates jest wyjtkowo bezpieczn form wysiku fizycznego, rekomendowan przez wielu lekarzy, rehabilitantw i specjalistw medycznych. Moesz przedstawi swj program wicze swojemu lekarzowi rodzinnemu lub specjalicie zanim jeszcze zdecydujesz si go realizowa. Dziki temu by moe wzbogacisz go o cenne sugestie dotyczce Twojej osoby i Twojego Zdrowia.

 

Koszyk online

Twój koszyk jest pusty.

Panel klienta





Zobacz wicej

Opinie klientw

http://bestpillsforsale.com/buy-generic-lamisil-pills-cream-online-terbinafine-price/ terbinafine buy online http://www.firstrxmedstore.com/buy-cheap-generic-doxycycline-online-without-prescription/ purchase doxycycline no prescription